Generationsskifte i Ribe Sejlklub

15-04-2024

Ribe, 22-08-2023
Generationsskifte i Ribe Sejlklub

På bestyrelsesmødet i Ribe Sejlklub 22-08-2023 har bestyrelsen nykonstitueret sig, således at den hidtidige formand Lars Buhrkall og den hidtidige kasserer Brian Clausen bytter plads, i et fuldstændigt udramatisk og enigt generationsskifte. Samtidig er den hidtidige suppleant Dan Jensen konstitueret som nyt bestyrelsesmedlem, efter at Jens Bruun tidligere på sommeren ønskede at trække sig.

Lars Buhrkall udtaler: "Det har jo på ingen måde været en hemmelighed, at jeg aldrig har haft ambitioner om at være sejlklubs formand - jeg har ganske enkelt ikke det teflon-psyke som den plads kræver. Så nu hvor vi kan skimte afslutningen på vores broprojekt ved Kammerslusen, synes jeg, at jeg med god samvittighed kan træde et skridt tilbage. Jeg er derfor glad for at Brian vil tage over. Brian og jeg har gennem 1½ år haft et godt og tæt samarbejde, så jeg har fuld tillid til at han bliver en glimrende formand, og jeg vil støtte ham alt det jeg kan. Brian er 20 år yngre end jeg, og jeg er sikker på, at han er den som kan gennemføre de nødvendige tilpasninger af klubben til en ny generation af sejlere".

Brian Clausen udtaler: "Det er selvfølgelig meget beklageligt, at Lars Buhrkall har valgt at fratræde stillingen som formand for Ribe Sejlkub, men jeg selv og resten af bestyrelsen har den fulde forståelse for beslutningen. Lars har været en fantastisk formand for klubben, og Lars efterlader et par sko der bliver svære at fylde ud, så Lars, mange tak for din tid som formand i klubben, den kan du være meget stolt af…

Jeg har selvfølgelig haft mange og lange overvejelser om, hvorvidt jeg skulle overtage pladsen som formand for Ribe Sejlklub, det er til tider en meget krævende post… - men med accept fra familien hjemme og med opbakning fra Lars og de øvrige medlemmer af bestyrelsen, har jeg valgt at prøve kræfter med måske en anderledes tilgang til dagligdagen i Ribe sejlklub".

Det er aftalt at Lars færdiggør sit nuværende ansvar i broprojektet ved Kammerslusen, herunder økonomi, kontakter og regnskaber til fonde og kommunen, aftaler med naboer og lodsejere langs åen, og så videre, med målet at sikre en forhåbentlig uproblematisk overdragelse og færdiggørelse af projektet.

På bestyrelsens vegne,
Brian Clausen, formand, og Lars Buhrkall, kasserer